Anna Svahn – viktiga råd





Jag tänkte sammanfatta alla mina tankar kring inspelningen med Anna Svahn. Något jag måste påpeka är att jag längtar efter att få börja läsa hennes andra bok "Nätverka". 

Men här kommer några tips från Anna Svahn.. 

1. Anna säger att ett enkelt sätt att hjälpa andra, och stärka bilden av dig som en person med ett starkt nätverk, är att koppla ihop människor och hjälpa andra. Jag håller med henne till 100! Om det är helt uppenbart att två personer borde träffas, ibland kanske du bara känner på dig att de har något gemensamt, varför ska du inte connecta dem? Hon försöker förmedla att man ska vara snäll  – det gör ingenting om du inte får något tillbaka just nu-nu-nu. Försök istället vara glad över att du hjälpt någon annan och var inte egoistisk! 

Att stötta andra kan ge dig en större kontaktnät med möjlighet till ännu fler affärer. Anna är medveten om att många kan vara negativa till detta tankesätt men hon poängterar att det är bra att se fördelarna med att samarbeta istället för att alltid konkurrera med andra kvinnor. Om man samarbetar får man helt enkelt mycket tillbaka på olika plan. 
– Så tänk inte ensidigt
– Se fördelarna
–Var inte egoistisk och girig, var snäll! 

2. Vad ska man göra för att klicka direkt med någon? Anna Svahn säger att man ska vara autentisk. Vet du hur en autentisk människa är?  Autentiska personer är sig själva och får dig att känna att du kan vara dig själv i deras närhet.  De vågar visa sitt riktiga jag och vet att man inte bör hålla sina åsikter, vilket leder till att andra känner av det. 


3. Du vet hur det kan vara.. Du planerar att sätta igång med någon form av projekt/plugg/ärande.. Du startar upp med energi och driv men sakta men säkert tröttnar du, annat kommer emellan, dina rutiner förstörs och aktiviteter sjukts upp.. Anna Svahn berättar att det som kan vara avgörande för om vi lyckas eller inte är våra vanor. Hon menar att vanor kan ge oss en riktning framåt. Jag håller med henne, något jag försöker göra dagligen är meditation och yoga.



Kommentarer